Буквально за декілька днів до Чемпіонтау світу вболівальникам привідкрили завісу, як виглядатиме українська збірна на доріжках і в секторах Національного легкоатлетичного центру в Будапешті – українські атлети отримали нового офіційного партнера збірної по екіпіруванню. І ним став бренд Puma.
Ця новина в якійсь мірі дійсно поворотна, адже, як зазначила у коментарі для Жорсткої Атлетики Юлія Нейсвірт, представник Puma Sports marketing, “контракт підписаний наразі аж до кінця 2028 року, тобто на два олімпійські цикли”. Тому, протягом найближчих 5 років ми з вами будемо вболівати і слідкувати за виступами українських спортсменів на офіційних міжнародних стартах саме в екіпі цього бренду.
Назад в минуле
Коротко зазирнемо в історію бренду, а відлік ведеться від 1948 року, коли Puma була зареєстрована в Німецькому відомстві з патентів і торгових марок як окремий бренд. Саме тоді брати Рудольф та Адольф Дасслери розійшлися і замість «Gebrüder Dassler Schuhfabrik» (Взуттєва фабрика братів Дасслер) створили два окремих бренди (як відомо і як можна здогадаитися, другим став – Adidas).
Так, вже перші бігові кросівки Puma зіграли роль у досягненні Хайнца Фюттерера, який у 1954 році у Йокогамі показав рекордний на той час показник на дистанції 100 метрів – 10,2 секунди. Після того було багато подій: Абебе Бікіла виграв друге олімійське золото у взутті бренду; у 1968-му Лі Еванс (400 м, 4×400 м), Віллі Девенпорт (110 м з бар’єрами) і Боб Сігрен (стрибки з жердиною) виграють золото ОІ, взувши Puma; на ЧС-1993 фантастична четвірка Puma Хайке Дрехслер з Німеччини (стрибки в довжину), Мерлін Отті з Ямайки (200 м) та Лінфорд Крісті (100 м) і Колін Джексон (110 м з бар’єрами) з Великої Британії – усі виграли золоті медалі. І ще було дуже багато рекордів та медалей. Та, звісно, не забуваємо, про зірковий шлях блискавичного Усейна Болта (чинний рекордсмен світу на 100 і 200-метрівці).
Цікаво, що дуже довгий час місія бренду лишалася незмінною: “зробити кожного спортсмена швидшими”. Зараз на офіційній сторінці Puma місія доповнена: “на шосе, на треку та в повітрі ми працюємо, щоб наші спортсмени могли зійти на подіум”. Таке нашим атлетам підходить!
Наразі з Puma мають контракти такі світові зірки, як Картсен Вархольм, Арман Дуплантіс, Андре де Грассе, Елайн Томпсон-Гера, Шеріка Джексон та багато інших. Серед легкоатлетичних федерацій, які співпрацюють з брендом федерації Ямайки, Норвегії, Швейцарії.
Puma Family
Тож будучи на ЧС у Будапешті поруч з нашими атлетами, які вже давно знають бренд, ми дізналися більше про те, як це бути у Puma Family та як вони до того прийшли.
Артур Фельфнер, дебютант ЧС в Будапешті, чемпіон Європи U23 та чемпіон світу U20 з метання списа, якому пощастило отримати 2-річний контракт з брендом, ділиться:
“Я дуже задоволений співпрацею, адже я дуже хотів працювати саме з Puma. Я метнув 84 метри, це був другий результат в історії, і потім менеджер мені каже, що можна спробувати підписати з якимось з брендів контракт. І спитав мене, з ким би я хотів це зробити. Я відразу відповів, що з Puma. Вона мені дуже подобалася, я знав, що там гарні умови. На що менеджер мені відповів, що це буде важко. Я чекав десь пів року і вирішував все чемпіонат світу серед юнаків. Умова була – виграти його. Я виграв ЧС і менеджер підтвердив, що контракт таки затвердили”.
Цікаво, що в метаннях не так багато атлетів співпрацюють з Puma, бренд більше працює з біговими і стрибковими дисциплінами (“forever faster” як-не-як).
“Так, в метаннях списа тільки я, і Йоганнес Феттер (німецький атлет, володар золота і бронзи чемпіонатів світу) працюємо з брендом. Наскільки це важко отримати контракт, щоб ви розуміли: Міколас Алекна – литовець, метає диск, був на ЧС в Орегоні другим, зараз став третім, на рік старший за мене, і йому контракт не підписали”.
Також Артурові пощастило трохи раніше за інших дізнатися про екіп зібрної:
“Дуже зрадів, я знав це трошки раніше, дуже чекав, щоб подивитися на те, як виглядатиме форма, коли вона прийшла – мені дуже сподобалося. А щодо якості – я знав, що з цим питань не буде”.
Традиційно, на змаганнях накшталт чемпіонатів світу, бренди збирають своїх атлетів на місці подій для спільних активностей:
“До цього я не був залучений до чогось подібного, зараз на ЧС, нас збирали в Puma House – там багато всього: ігри, все забрендовано Puma. Нам влаштували фотосесії, вручили купу подарунків і Polaroid. Це було круто!”
Про Puma Family також додає і Ярослава Магучіх, бронзова призерка Олімпійських ігор-2020, дворазова срібна призерка і нині вже чемпіонка світу зі стрибків у висоту:
“Насправді, Puma Family це дійсно родина, адже кожен один одного підтримує, завжди бажаємо один одному успіхів. Завжди є зустрічі в офісі Puma, трапляються відеоконференції.
Я вже 5 років співпрацюю з Puma, але коли я дізналася, що у нас буде екіп зібрної Puma, то, звичайно, я дуже зраділа. А коли я вже побачила цю форму, мені сподобалися ці кольори і якість”.
Ярослава останні тижні перебувала не зі збірною команди України в Банській Бистриці, а готувалася в Таллінні:
“До мене спеціально приїдили в Естонію, де я тренувалася перед ЧС, аби відзняти декілька відео. Я тоді вперше побачила форму, але не можна було на той момент щось казати і показувати, тому я дуже чекала, коли можна буде офіційно виставляти фотки. Дуже круто, що у період війни, ми змогли підписати контракт з таким брендом”.
Олег Дорощук, срібний призер чемпіонтаів Європи серед юнаків та серед юніорів, бронзовий призер юнацьких ОІ також працює з брендом досить давно:
“Це мій перший контракт. Співпрацюю з Puma з 2019 року. Це сталося після Європи U18 та юнацьких ОІ, після змагань пройшов якийсь час і зі мною звʼязався менеджер, з якими ми і зараз працюємо, надіслав мені декілька речей і потім уже після Європи U20 запропонував контракт.
Puma – тому що це дуже крутий бренд, який стрімко і швидко розвивається. Якщо подивитися на років 5-7 назад, то всі на стадіоні бігали в Nike або Adidas, зараз вже переважна більшість все ж таки обирають Puma, тому що якість на найвищому рівні і за цінами приємніше”.
Також Олег трохи поділився і про взаємодію між атлетами Puma Family:
“З атлетів Puma спілкуюсь з Артуром Фельфнером 🙂 А так з міжнародних є ще висотник, бельгієць Томас Кармой, з ним також спілкуюсь, та й з усіма висотниками, хто має контракт з брендом”.
Особливо важливим моментом для стрибунів є питання звикання до взуття:
“Речі отримую раз на рік і мені їх повністю вистачає. До шиповок прям одразу звик, раніше в “адіках” стрибав, але дуже швидко звик до нових. Зараз навіть хлопці, котрі у мене на тренуваннях стрибали в “найках”, також переходять на Puma”.
Плани на збірну
Схоже, робота з брендом лише починається. У Будапешті нам вдалося дізнатися ще декілька цікавих деталей щодо співпраці від представниці компанії Юлії:
“Я вважаю, що збірна України завжди показувала неймовірні результати і мала чудових атлетів, – це була одна з головних причин, чому ми вирішили працювати з Федерацією легкої атлетики України. Також Puma має великий офіс в Києві. Тому, коли почалася війна, ми запропонували всім нашим співробітникам і спортсменам, а також їх сімʼям можливість проживання в Німеччині. За кілька днів це перетворилося на величезний проект, у якому ми підтримуємо понад 100 сімей – організовуємо для них житло, намагаємося організувати можливості для навчання.
Мої колеги створили дизайн екіпірування для Олімпійських ігор у 2024 році. У Парижі форма матиме новий вигляд. Це виглядатиме трохи інакше, і виглядатиме приголомшливо. Також ми дійсно намагалися переконатися, що спортсмени мають достатньо тренувального спорядження та екіпу. Тож лінійка буде дещо іншою. Але це буде виглядати дійсно неймовірно”.
Фото: Жорстка Атлетика