додому Новини

Ольга Болотських – CEO Highway Group. Про Харківський Міжнародний Марафон та виклики перед організаторами

Вже традиційно Жорстка Атлетика спілкується з менеджерами та організаторами бігових подій в Україні. На онлайн-сторінках Жорсткої Атлетики ви вже мали можливість знайомитись з організатором Франківського марафону Ігорем Крицаком, генеральним менеджером Run Ukraine Дмитром Черніцьким та організаційним директором Run Ukraine Іваном Третьяковим, організатором DYKA GONKA Русланом Клименком та “локомотивом” бігового руху Сум Віталієм Івахом.

Сьогодні ми хочемо познайомити вас з Ольгою Болотських – менеджером харківської компанії Highway Group. В активі у Ольги такі події як Plarium Kharkiv International Marathon, Avantzh Kharkiv Half Marathon, змагання з триатлону Iron Way та багато інших. Тож маючи за плечима неабиякий досвід та купу кризових ситуацій в організації найбільших бігових івентів на теренах нашої країни, Ольга з задоволенням ділиться всіма інсайдами з нашими читачами.

Біг, бігові івенти – як ти до цього прийшла?

Я завжди займалась організацією заходів в різних їх проявах. Одного разу ми почали співпрацювати з організацією, яка робила Харківський марафон і старти з триатлону в Харкові – Ukraine Sport Events. Команда нашої івент агенції почала допомагати їм робити спортивну виставку, після цього я приєдналась до них як івент менеджер, і поступово почала робити там все більше і більше, а зараз я керую цими проектами.

А як щодо бігу, ти і біг?

Було дві класні спроби почати бігати, я готувалась до 10 км, але все ж таки наша історія з бігом поки що закінчилась. Я можу віднести себе до непостійних людей і в залежності від свого стану я обираю відповідну фізичну активність. Зараз ходжу на плавання і хочу в цьому покращити свої якості, можливо через пів року піду в інший спорт.  Плаваю у спортивному клубі Хамелеон з Оксаною Кашевською та Сергієм Невзоровим, мені дуже подобається цей проект, надихають ці люди і тому я вирішила приєднатись до них плавати. Тож, скажімо так, я і біг це швидше про майбутнє, ніж про теперішнє.

По той біг організації

Ольго, тепер давай поговоримо безпосередньо про події. Почнемо з Highway Group та Ukraine Sport Events. 

Наша організація називається Highway Group. Спочатку всі проекти були під організацією Ukraine Sport Events, але вже як третій рік вони проводяться під егідою Highway Group. Ми лишились чудовими друзями і допомагаємо один одному на подіях, постійно разом працюємо і перетинаємось, тому що у кожного є свої особливі круті скіли, але на сьогоднішній день ми робимо різні івенти.

Скільки ти років вже в компанії, скільки і які івенти ви організовуєте?

Крім Харківського марафону в цьому році ми стали співорганізаторами проекту електронної музики The Garden. Паралельно я консультую будь-які проекти, які до нас приходять, тому що мені це дуже подобається. Я давно цим займаюсь, тому намагаюсь включатись в інші проекти також. Основні проекти це Харківський Міжнародний Марафон, напівмарафон, який ми тепер будемо робити кожної весни і Iron Way Triathlon i Iron Way Swim.

Давай заглибимось більше в деталі. 

Якщо ми говоримо про марафон, півмарафон, які найбільші виклики були? Можливо були якісь відверті провали в організації?

Один з найпам’ятніших випадік в організації Харківського марафону стався, як не дивно, в аеропорту Бориспіль, коли на кордоні не пускали кенійців, елітних спортсменів. Ми тоді дуже переживали, але за рахунок злагодженої роботи та самовіддачі, насамперед Ірини Ліщинської, вони все-таки приїхали до нас. 

2020 рік був найскладнішим для мене і команди

Та найскладніший для мене і команди це звичайно 2020-й рік. Найперше, коли за місяць до івенту зрозуміли, що ми його не проведемо і переносимо, як і усі інші масові заходи в країні через пандемію. Якщо сьогодні це вже  стандартна історія і ми готові до того, що таке може повторитись, то на той момент це був просто шок для всіх нас. Невизначеність, що буде далі з командою, з офісом, з учасниками, взагалі зі здоров’ям людей.. в результаті ми перенесли марафон на жовтень. Але в жовтні наступний шок – планували стартувати з площі Свободи, але, враховуючи нові карантинні обмеження, довелось перенести його в зовсім іншу локацію – в лісопарк, та розділити стартові потоки на кілька днів. 

Всі нагороди знайшли своїх власників

На тій локації не було навіть електрики, а ми проводили триденний марафон. Але найбільший виклик – впоратись з людським хейтом. Всі ж реєструвались, платили кошти за змагання по вулицям, по центру міста, а ми їх ведемо у ліс… і з цим було дуже важко розібратись. В результаті усі наші хейтери приїхали на марафон, пробігли і все було круто. 

І з чим ми зіштовхнулись також вперше в 2020 році, це смерть хлопця під час забігу, була дуже складна ситуація. Тому в цьому році, незважаючи на правила МОЗ про необов’язковість довідок, ми прийняли рішення зробити медичне обстеження обов’язковим для учасників на дистанції 21,1 і 42,195 км. 

Ти згадала про хейтерів. Розкажи в двох словах як ви працюєте з хейтерами, можливо є у вас якісь напрацювання?

Скажу чесно, я сама люблю працювати з хейтерами. В минулому році, коли нас просто завалили хейтом, я навіть не очікувала такого, і зізнаюсь чесно, було велике відчуття образи. Ми вибрали варіант, який був реальним для реалізації і думали, що усі зрадіють і будуть задоволені.

Ми з моєю партнеркою особисто пропрацьовували кожен коментар в соціальних мережах, писали в особисті повідомлення, писали публічні коментарі, пропонували повернення коштів, пропонували розміщення в готелі учасникам з інших міст. 

Давай трохи відійдемо від негативу і поговоримо про позитив. Найбільша перемога, твоя, або команди в цілому?

Співробітництво з класними брендами і коли люди зовні, не з Харкова, знають про наш проект і бачать, як ми круто організовуємо. Це стосується не тільки марафону, а і нашого триатлонного бренду Iron Way. В минулому році у нас була велика перемога, що ми провели практично єдиний триатлонний старт в Україні, мені здається, що і навіть у світі, а у нас було більше 500 учасників і це був просто фурор. 

Перемога для мене, коли люди пишуть чудові відгуки, бренди погоджуються на співробітництво, коли їм подобаються наші проекти і вони нам довіряють свої рекламні активності. У нас також є соціальна місія в популяризації нашого міста Харкова, у нас дуже гарне місто куди можна приїжджати гуляти, бігати, де багато маршрутів, парків, чудових закладів.

Старт лідерів марафону

Чи не плануєте ви організовувати події за межами Харкова, Харківської області? Можливо розглядали якісь інші обласні центри?

Ми кожного року починаємо спілкування на цю тему, але поки-що не прийшли до єдиної думки. Можливо тому-що у нас був негативний досвід проведення триатлону в Одесі. Це було дуже складно з точки зору контакту з місцевою владою, з командою яка надала нам локацію. Поки-що чекаємо, щоб все налагодилось, повернулось у звичне русло, як було до карантину, можливо потім будемо обговорювати. Що стосується мене особисто, то хочеться робити більшу кількість ще інших івентів окрім спортивних.

Хто ваші конкуренти?

Я переконана, що в середовищі організаторів спортивних подій немає конкурентів. Люди захоплені бігом приймають участь в усіх заходах і чим більше подій тим більше бігове ком’юніті, більше людей які розуміють що це таке. Колись ми проаналізували з Дмитром Гармашем, засновником нашого проекту, і Iron Way-ю, і марафону, що дуже багато клубів почало з’являтися тому-що почались старти з триатлону, тобто події народжують клуби, спортивні ком’юніті. Тому не можу назвати когось із організаторів спортивних заходів конкурентами. 

Наші конкуренти це інші види дозвілля, не пов’язані з бігом, триатлоном

Наші конкуренти це інші види дозвілля, не пов’язані з бігом, триатлоном, або інші товари чи послуги, на які люди можуть витратити свій час або кошти. Ми в Харкові знаходимось в комунікації з іншими організаторами і міською владою, узгоджуємо дати проведення подій, щоб могли бути люди і там, і там, щоб можна було перекрити необхідні дороги. Дружимо з усіма і в деяких ситуаціях допомагаємо один одному.

ТОП-3 найкращих бігових подій України за твоєю версією

Перше і безапеляційне місце – це Харківський Міжнародний Марафон.

Другий – мені дуже подобається марафон в Дніпрі, який був АТБ-марафоном. Як мінімум, тому-що я там приймала участь і бігла свою першу п’ятірку і десятку, там дуже класна рівна траса.

І звичайно WizzAir Kyiv City Marathon від Run Ukraine. В цілому дуже подобається їх підхід і події.

В кого ви вчитесь? В кого, можливо, підглядаєте за організацією, маркетинговими фішками?

Якщо говорити про наш ринок, то я кожного року їжджу на івент-форум у Львів, там збираються всі круті організатори з усієї України і в цьому році він був особливий, тому що обговорювали всю цю “ковідну” історію. Там я завжди знайомлюсь і спілкуюсь з людьми які роблять неймовірні речі в Україні.

Організаційна команда Highway Group

Що стосується закордону, то я підписана на велику кількість європейських марафонів. Ми їздили в минулому році у відрядження до організаторів марафону в Нюрнберзі та в Познані, і дивились як у них усе влаштовано, і хочу сказати, що з точки зору маркетингу, виробництва, просування контенту – українські старти дуже попереду. Там дійсно дуже велика конкуренція і вони працюють над багатьма іншими речами, у них, наприклад, дуже класний мерч. Але з точки зору просування українські старти просто ТОП. Цього року поїдемо в Барселону, а потім в Туреччину, мені дуже подобається як у них все влаштовано, у них неймовірні проекти.

Також велике значення має власний досвід, тому що кожного разу відбувається щось таке, що зустрічаєш вперше. У вересні ми робили події на закритому режимному об’єкті, де взагалі усе було непередбачуваним і кожної хвилини щось відбувалось і тому постійно навчаєшся, знаходиш якісь рішення.

Ідеальна подія в твоєму розумінні

Продано всі реєстрації, є п’ять спонсорів, укомплектована команда із 25 чоловік, як мінімум, чудова погода, відсутність дощу і вітру, задоволені люди, учасники, партнери, команди. Найголовніше, щоб це приносило задоволення усім задіяним особам.

Прогортав твій інстаграм і побачив там коргі, на логотипі напівмарафону це він?

Так він. Він відкривав цей забіг. Ми вирішили відійти від усіляких кросівок, бігаючих людей і тому подібного, тому підкинули дизайнерам ідею, що нам потрібен якийсь бренд-герой і вони намалювали мого коргі. Тепер у нас такий логотип і людям це дуже сподобалось, тому залишаємо цей бренд. І в наступному році теж проводимо під ним півмарафон.

Живий талісман харківської половинки